JellyPages.com

our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

30 March 2014

NEW BABY BORN ON 28 MARCH 2014

Assalamualaikum

Alhamdulillah berjaya juga ku melahirkan putera sulung

MyBaby Boy
Tarikh 28 March 2014
Hari Jumaat (Penghulu Segala Hari)
Masa 2.18 minit pagi
Berat 3.1kg
Muka copy past sebiji babah nye

Tapi cerita bila duduk di labour room ngeri
1 hari di labour room dengan bukaan 3 cm jam 11.30 pagi.
Pd jam 1tghari docter pecahkan air ketuban dgn harapan bukaan akan lebih cepat.
Jam 4 ptg bukaan masih 3 cm dan docter beritahu sekiranya jam 8 masih 3 cm maka ummi akan d operate.

Jam 6.45 nurse dtg dan cek bukaan 'mungkin' 4cm

Jam 8 malam pakar beritahu bukaan 5 cm. Jadi dia suruh tahan lagi 2 jam dan kiranya 2 jam lagi bukaan 7cm sy xperlu d operate.
Nak jadi cerita ya bukaan dah 7 cm.
Jadi dokter kata ada peluang bukaan 10cm lagi 2 jam.
Keajaipan lah dari Allah SWT.

Dlm hati masa tu gundah d sebabkan
1) selama 1 hari tak boleh makan dan mnum
2) tiada tenaga
3) demam
4) Tacky mood

Pada jam 12 tgh malam ya bukaan dari 7cm jadi 10 cm.
Masa tu hanya Allah yg tahu.
Aku hilang tenaga
Aku gila teruk mahukan air
Separuh gila bila d beri air walau pun 1 skop kecil hanya dapat basahkan tekak.

10cm ku fikir sudah boleh utk terus beranak.
Tp dokter telah postpon hingga jam 1.15 pagi. Mmg kudrat masa itu nyawa2 ikan.
Hingga aku merayu 'dokter tlg lah operate, sy xlarat dan xada tenaga'.
Sekali hadir semua pakar dan masuk membantu untuk aku meneran.
Hanya Allah SWT yg tahu apa rasa.
At last mereka tetap mahu aku normal
Jadi jalan cerita nya adalah
'FORCEPT' siapa yang tahu pasti faham.

* Epidural
* Forsept
* Gain Pain

ALHAMDULILLAH ALLAH SWT MASIH SYG AKU DAN BABY.

Lahirnya
Muhammad  Arrayyan bin Ramizal
Umi love you both syg!

Much Love,
JulianaAbdulKadir
Ummi Rayyan
Wife Ramizal
♡♡♡♡♡♡♡